2012年1月3日 星期二

Facebook 留言

現在事無大小,仔仔喜歡放上facebook,跟着就有班朋友讚好、留言,然後回覆,仔仔樂在其中。

小學有幾個同學及家長大家已非常熟絡,當然互相成為facebook朋友。而上了中學後,為了知多些仔仔及他的同學的動態,九月尾時約了幾個同學入來會所玩耍,也乘機主動邀請他們做朋友,幸好個個都接受了我的邀請。為了親子關係,唯有與時並進。

早前收到八級鋼琴成績,仔仔急不及待地拍下分紙放上facebook,其中他的鋼琴伴奏老師(舊生,現就讀中大二年級音樂系)這樣留言:「you are such a talent pianist trust me you are going to have a happy musical path, whether you would seek studies in the discipline in music!」。仔仔對這留言讚好之餘,也要求我讚好。

仔仔經常提起這位師兄,而我也見到他們在facebook交往活躍,所以元旦日主動邀請他做朋友,而他也接受了,並在我的wall上留言:「As a music student, I am so happy to see that Ivan has had such devotion and ability to make music and participate in musical activities in school. We are still holding weekly meetings in school to discuss and share piano playing in a relaxed manner! Thank you for encouraging and supporting his music development!」

現階段我最希望他能學業及鋼琴都兼顧到,讀好書之餘又有一門手藝,其它的留待日後......

沒有留言:

張貼留言